Reklam Aldatır
Ürünlerin
kıyasıya rekabet ettiği günümüz pazar ekonomisinde, aramızda aldatıcı reklama
kanıp, eli boş kalan kimse yok gibidir.
Hangi
ürün olursa olsun, her bir reklam görüntüsü öylesine albeni ve ihtişam dolu ki
insanın kendini ihtiyaçları doğrultusunda bu çekime kaptırmaması olanaksız.
Etrafımızı çepeçevre saran yüzlerce reklam panosu, TV ve internet reklamları
ile son dönemlerin yeni modası e-ticaret üzerinden yapılan satışlarda türlü
aldatıcı oyunların döndüğünü aşikar. Bilinen bir şey var ki bu tür
aldatıcı reklamlara inanıp, kurban seçilen ve yok yere cebindeki parasından
olan ya kendimiz olabiliyor, ya da bir yakınımız çıkabiliyor.
Bir
fast food reklamı veya restoranında gördüğünüz ışıklı panodaki hamburger menü,
insanın iştahını kabartan şekilde size göz kırpıyor. Büyük bir istekle satın
aldığınız hamburgerin ambalajını açtığınızda; panoda veya TV reklamında davetkâr
görüntüsüyle görülen ürün, bir bakmışsınız ki o görüntü dışında hemen her şeye
benzetilebiliyor.
Peki,
bunca aldatmaca oyunlarının yapıldığı reklamlara dur diyen bir mekanizma var mı
diye düşündüğünüzde, konuyla ilgili çarpıcı bir gerçekle karşılaşıyorsunuz.
Türkiye için inanılması zor bir şey ama gerçek olan şu ki yalan ve aldatan
reklama karşı, reklam sektörünün kendi iradesi ile kurduğu bağımsız bir reklam
özdenetim kurulu mevcut bulunuyor. Şaşırdınız değil mi? Üstelik bundan 20 yılı
aşkın bir süre önce Reklam Özdenetim Kurumu (RÖK), pek çok Avrupa ülkesinden
çok daha önce reklam özdenetimi yapılmasının gerektiği kanısına vararak, oluşturulmuş...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumunuzu lütfen buraya yazın